Page 12 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 12
YÖNETİCİ ÖZETİ
➢ Türkiye’de farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketler hakkında sosyal medya mecraları X
(Twitter), Facebook, Instagram, YouTube) ve web platformlarında (haber siteleri, forumlar,
bloglar, sözlükler vb.) 2024 yılı boyunca yapılan konuşmaları analiz ettik.
➢ Verileri, 121 ülkede binlerce marka, ajans ve kurum tarafından tercih edilen Meltwater programı
aracılığıyla elde ettik. Derlediğimiz bu verileri sosyal medya ve dijital platformlarda herkese açık
şekilde bulunan içeriklerin taranmaları sonucunda elde ettik.
➢ Verilerin analizinde, alanında uzman çalışanlarımızın yanında yapay zekadan da destek aldık.
ChatGPT kullanarak da sonuçları analiz ettik.
➢ B2C ve B2B şirketleri baz alarak, toplamda 69 farklı sektörden 554 şirketle ilgili olarak;
47.619.982 sosyal medya paylaşımı ve 4.283.159 web (haber siteleri/forum/sözlük) içeriğinin
analizini yaptık.