Page 8 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 8
METODOLOJİ
Metodolojimize göre; herhangi bir markanın sektöründeki en yüksek skoru (skorlar 100
üzerinden hesaplanmaktadır) elde edebilmesi için yalnızca toplam sonuç sayısının fazla olması
yeterli değildir. Markanın sosyal medya ve web platformları dahil tüm dağılımlarda sektör lideri
olması ve içeriklerinin tamamının pozitif ya da nötr içeriklerden oluşması gerekmektedir. Tüm
kriterlerde liderlik sağlamak için dengeli bir içerik dağılımına ihtiyaç duyulmaktadır.
Benzer biçimde, bir markanın en düşük skoru alması için tüm kriterlerde en az içeriğe sahip
olması tek başına yeterli değildir. Markalar arası dengenin korunması adına negatif içerikler de
kendi içinde kıyaslanarak skora olumsuz etki edecek şekilde değerlendirilmektedir. Daha az
içeriğe sahip olan şirketlerin negatif içerik sayıları daha az olacağından, bu şirketlerin negatif
içeriklerden kaynaklanan puan kaybı da daha düşük olmaktadır.
Son olarak, geliştirmiş olduğumuz skor algoritmasının tutarlılığını ve geçerliliğini test etmek
amacıyla yapay zeka teknolojisini kullanarak yaptığımız değerlendirme, sistemimizin
beklentilerimiz doğrultusunda birebir uyumlu ve tutarlı sonuçlar olduğunu gösterdi.