Page 8 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 8

METODOLOJİ




           Metodolojimize göre; herhangi bir markanın sektöründeki en yüksek skoru (skorlar 100

           üzerinden hesaplanmaktadır) elde edebilmesi için yalnızca toplam sonuç sayısının fazla olması

           yeterli değildir. Markanın sosyal medya ve web platformları dahil tüm dağılımlarda sektör lideri

           olması ve içeriklerinin tamamının pozitif ya da nötr içeriklerden oluşması gerekmektedir. Tüm

           kriterlerde liderlik sağlamak için dengeli bir içerik dağılımına ihtiyaç duyulmaktadır.




           Benzer biçimde, bir markanın en düşük skoru alması için tüm kriterlerde en az içeriğe sahip

           olması tek başına yeterli değildir. Markalar arası dengenin korunması adına negatif içerikler de

           kendi içinde kıyaslanarak skora olumsuz etki edecek şekilde değerlendirilmektedir. Daha az

           içeriğe sahip olan şirketlerin negatif içerik sayıları daha az olacağından, bu şirketlerin negatif

           içeriklerden kaynaklanan puan kaybı da daha düşük olmaktadır.




           Son olarak, geliştirmiş olduğumuz skor algoritmasının tutarlılığını ve geçerliliğini test etmek

           amacıyla yapay zeka teknolojisini kullanarak yaptığımız değerlendirme, sistemimizin

           beklentilerimiz doğrultusunda birebir uyumlu ve tutarlı sonuçlar olduğunu gösterdi.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13