Page 7 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 7
METODOLOJİ
Markaların dijital itibar skorunu belirlerken; “Toplam Sonuç Sayısı”, “Sosyal Medya Sonuç
Sayısı”, “Web Platformları Sonuç Sayısı”, “Tekil Sonuç Sayısı”, “Tekil Kullanıcı Sayısı”, “Pozitif
Sonuç Sayısı”, “Negatif Sonuç Sayısı”, “Nötr Sonuç Sayısı” ve “Tahmini Erişim” olmak üzere
toplam 9 kriteri analiz ettik.
Analiz sürecinde her sektörü bağımsız olarak değerlendirip, ilgili sektör içinde markaların
performanslarını bu 9 kriter kapsamında ayrı ayrı kıyasladık. Her kriter için, o sektördeki en
yüksek veriye sahip markayı referans alarak, maksimum puanı bu markaya verdik ve diğer
markaların puanlarını bu referans marka üzerinden hesapladık.
Dijital medya ortamının oldukça dinamik ve değişken olması nedeniyle markaların farklı
platformlarda anormal seviyede farklı performanslar sergilemesi mümkün olabiliyor. Bu
nedenle her kriteri ayrı ayrı değerlendirerek markalar arasında adil ve dengeli bir puanlama
sistemi oluşturduk.