Page 7 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 7

METODOLOJİ




           Markaların  dijital itibar skorunu belirlerken; “Toplam Sonuç Sayısı”, “Sosyal Medya Sonuç

           Sayısı”, “Web Platformları Sonuç Sayısı”, “Tekil Sonuç Sayısı”, “Tekil Kullanıcı Sayısı”, “Pozitif

           Sonuç Sayısı”, “Negatif Sonuç Sayısı”, “Nötr Sonuç Sayısı” ve “Tahmini Erişim” olmak üzere

           toplam 9 kriteri analiz ettik.




           Analiz sürecinde her sektörü bağımsız olarak değerlendirip, ilgili sektör içinde markaların

           performanslarını bu 9 kriter kapsamında ayrı ayrı kıyasladık. Her kriter için, o sektördeki en

           yüksek veriye sahip markayı referans alarak, maksimum puanı bu markaya verdik ve diğer

           markaların puanlarını bu referans marka üzerinden hesapladık.




           Dijital medya ortamının oldukça dinamik ve değişken olması nedeniyle markaların farklı

           platformlarda anormal seviyede farklı performanslar sergilemesi mümkün olabiliyor. Bu

           nedenle her kriteri ayrı ayrı değerlendirerek markalar arasında adil ve dengeli bir puanlama

           sistemi oluşturduk.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12