Page 5 - Dijital İtibar Raporu 2024
P. 5
% %
.$5$<2/8 7$û,0$&,/,ø,
AKARYAKIT
90,87
89,90
85,65
82,91
58,34
83,24
89,60
59,81
70,71
71,72
10
73,52
81,17
79,77
57,74
70,15
63,75
55,12
67,88
52,90
72,26
51,93
55,48
58,16
52,18
40
60
80
0
60
20
40
0
20
80
100
20
0
40
80
Skor:
2023
2022
2022
2023
Skor:
2024
2022
Skor:
2023
1
1
-1
-2
-3
-3
-3
-3
-4
-5
-5
.2=0(7ú. 9( .úûú6(/ %$.,0
7(.12/2-ú
%2<$
82,97
-7
-5
82,69
89,90
84,89
78,22
89,90
-10
89,71
83,64
68,66
81,04
61,96
85,54
86,85
67,93
74,41
82,47
61,65
63,10
69,40
63,71
60,25
74,99
62,08
54,76
67,76
-15
100
80
60
40
20
0
80
100
0
40
20
60
60
80
20
0
40
100
Skor:
2024
2023
2022
2024
2023
2022
Skor: 2024 52,80 68,36 87,04 100 6h7 h5h1/(5ú 2024 61,56 60 89,90 100 -10 5 0 6 2 2 SEKTÖR SKORLARI BİR YILDA NASIL DEĞİŞTİ? -13
Skor: 2024 2023 2022
-20 EN ÇOK KONUŞULAN 10 MARKA
'$<$1,./, 7h.(7ú0 h5h1/(5ú -23
7(/(.20h1ú.$6<21
88,88 /$67ú. TOPLAM SONUÇ
80,30 82,34 -25
86,79
92,08 88,13 DİJİTAL Türk Hava Yolları 2.074.456
73,45 77,05 İTİBAR
86,27 RAPORU Turkcell 1.494.935
87,20 82,28
90,92
86,92 63,21 88,13 Trendyol 1.320.243
79,31 82,65 SOSYAL MEDYADA EN ÇOK KONUŞULAN 10 MARKA WEB'D E EN ÇOK KONUŞULAN 10 MARKA
68,59 70,28 Netflix 1.258.712
56,16 70,08
62,20 62,93 73,33 Tüpraş 1.210.037
0 20 40 60 80 100 89,90 80,42
63,01 0 20 40 60 80 100 TOPLAM SONUÇ TOPLAM SONUÇ Koç Holding 1.108.554
Skor: 2024 2023 2022 0 20 40 60 80 100 Skor: 2024 2023 2022
Skor: 2024 2023 2022 Türk Hava Yolları 1.980.946 Trendyol 429.925 Ülker 922.548
Turkcell 1.405.484 Amazon 135.815 TOGG 911.099
(ø/(1&( Starbucks 880.496
Trendyol 1.293.165 Apple 115.420
89,90 /2-ú67ú. 9( 7$û,0$&,/,. =ú1&ú5 0$5.(7/(5 Türk Telekom 780.879
89,90 Netflix 1.215.145 Türk Hava Yolları 93.510
89,90 89,90 89,90
86,21
-
60,99 93,28 Tüpraş 1.205.279 Turkcell 89.451
64,94 -
56,99 59,92 63,80 Koç Holding 1.082.959 Zorlu 83.356 ½VW½QGH \HU DODQ W½NHWۭFۭ PDUND-
68,77
90,01
55,62 61,86
89,90 Starbucks 866.639 Sabancı Holding 83.356
59,65 61,12 ODUòQòQ \½]GH ֵۭQH \DNòQò WHP-
58,17 53,86
0 20 40 60 80 100 69,86 81,41 TOGG 866.194 A JET (Anadolu Jet) 66.790 VۭO HGۭOGۭ &XPKXUۭ\HWֵۭQ \òOò
76,85
61,48
Skor: 2024 2023 2022 0 20 40 60 80 100 0 20 40 60 80 100 Ülker 865.079 Samsung 65.056 NXWODPDODUò ğXEDW GHSUHPOHUۭ YH
Skor: 2024 2023 2022
Skor: 2024 2023 2022
Köfteci Yusuf 757.399 Tesla 64.758 Vۭ\DVۭ VH¨ۭPOHUۭQ \DĠDQGòàò ֵ½
- 9HUL EXOXQPDPDNWDG×U
NDSVD\DQ ·QFHNۭ UDSRU G·QHPۭQH
( 7ú&$5(7
81,59
- 02%ú/<$ \D\D GۭJۭWDO IۭUVW ZRUOG KRĠJHOGۭQۭ] 3HNۭ 7½UNۭ\HֵGH J·UH \òOòQGD PDUNDODU GۭMۭWDO
-
79,18 GۭMۭWDO IۭUVW ZRUOG Gۭ\HQOHU YH E·\OHFH GۭMۭWDO ۭWۭEDUòQò G½Q\DGD GDKD D] NRQXĠXOGX *H¨HQ
81,02 64,58 NEGATİF KONUŞULAN İLK 10 MARKA
89,90 62,95 HQ \½NVHàH WDĠò\DQ ĠۭUNHWOHU KDQJۭOHUۭ" %X VRUXQXQ FH- \òOODUD J·UH EX \òO DUDĠWòUPD NDSVD-
66,82
78,54
NEGATİF ORAN%
TAHMİNİ ERİŞİM
66,01 75,87 YDEòQò ,1%86,1(66ֵòQ ñOHWۭĠۭP $MDQVò ۭĠ EۭUOۭàۭ PòQD JۭUHQ PDUND VD\òVò NDW DUW-
61,24 72,98
59
62.046.588
73,45 78,22 Dicle ۭOH JHU¨HNOHĠWۭUGۭàۭ 'ۭMۭWDO ñWۭEDU 5DSRUXֵQXQ 'ñ5 Wò $QFDN EXQD UDàPHQ NRQXĠXOPD
0 20 40 60 80 100 77,12
80.103.623
Skor: 2024 2023 2022 78,30 Trendyol VRQX¨ODUò YHUۭ\RU 56 VD\òVòQGD VDGHFH NDWOòN EۭU DUWòĠ
0 10 20 30 40 50 60 70 80
- 9HUL EXOXQPDPDNWDG×U Temu 66.817.653 49
Skor: 2024 2023 2022 %X \òO JH¨HQ \òOODUGDQ IDUNOò RODUDN DUDĠWòUPD NDS- J·]OHQGۭ )ۭQDQV YH NUۭSWR VHNW·U-
124.604.485
Köfteci Yusuf VDPòQD GDKD ID]OD VD\òGD VHNW·U YH ĠۭUNHW GDKۭO HGۭOGۭ OHUۭQۭQ GH GDKۭO HGۭOGۭàۭ PۭO\RQ
49
*ú<ú0
45.289.410
45
81,61 272027ú9 Şok Market %·\OHFH KHU JH¨HQ \òO NDSVDPD DODQò JHQۭĠOH\HQ GۭMۭ- NRQXĠPD WHVSۭW HGۭOGۭ %X VHNW·UOH-
83,36 83,96
82.673.023
41
56,05 Burger King WDO G½Q\D\D ۭOۭĠNۭQ ·]HO VHNW·U½ GDKD ID]OD WHPVۭO HGHQ UۭQ VNRUODPD\D GDKۭO HGۭOPHPHVۭ\OH
74,44
77,10 65,02 Yemeksepeti
98.631.333
41
88,07 77,72 EۭU YHUۭ N½PHVۭ ROXĠWXUXOGX .DPX NXUXPODUò KDUۭ¨ JHUۭ\H NDODQ \DNODĠòN PۭO\RQ VR-
86,75
218.900.657
40
88,50 Turkcell WXWXODQ DUDĠWòUPDGD EHOOۭ EۭU HNRQRPۭN E½\½NO½à½Q QXFXQ PۭO\RQX SR]ۭWۭI PۭO-
65,03 89,90
77,56 77,45 Mc Donalds 67.984.526 39
73,28 74,44
0 20 40 60 80 100
65,02 Starbucks 116.609.038 39
Skor: 2024 2023 2022 0 20 40 60 80 100
Skor: 2024 2023 2022
ZORLU SINAV SÜRÜYOR
+$9$ <2/8 7$û,0$&,/,ø, POZİTİF KONUŞULAN İLK 10 MARKA
2024 yılı sonuçları d j tal dünyada marka t barının oldu. Sosyal medyada yapılan paylaşımlar er ş m
89,90
89,90
öneml ölçüde artırdı ve markanın tasarım terc hler
TAHMİNİ ERİŞİM
89,90 artık tek boyutlu stratej lerle yönet lemeyeceğ n POZİTİF ORAN%
57,91 açıkça ortaya koyuyor. Çünkü günümüzde b r marka- tartışma konusu hal ne get rd . Trendyol, F l st n te-
53,89 Zorlu 62.145.515 50
56,44 nın gündeme gel ş ; yalnızca kend let ş m planlarıyla malı ürünler n satışını engelled ğ gerekçes yle para
54,88 Huawei 86.648.817 50
52,15 değ l, aynı zamanda kamuoyu tepk ler , sosyal cezasına çarptırıldığı yönündek haberlerle gündeme
53,27 Sabancı Holding 88.602.932 45
0 20 40 60 80 100 d nam kler ve kullanıcıların karmaşık etk leş m yle geld . Tüm bu örnekler, d j talde kr z yönet m n n
Türkiye Sigorta
108.866.199
Skor: 2024 2023 2022 41
şek llen yor. D j tal t bar yönet m n n en çok sınan- yalnızca çer kle değ l; zamanlama, şeffaflık ve hızlı Ras m Gürgen
Samsung
39
75.750.224
dığı dönemler şüphes z kr z anları. Sosyal medyanın aks yon alma becer s yle de şek llend ğ n b r kez 18.45 İlet ş m
Bahçeşehir
100.765.682
38
úd(&(. yüksek etk leş m potans yel bu kr zler n kısa sürede daha ortaya koyuyor. Öte yandan f nansal gel şmeler Ajansı Genel
Pınar
34.525.560
37
87,04 gen ş k tlelere yayılmasına neden olurken markaların ve borsadak hareketl l k, markalarla lg l d j tal Müdürü
89,26 Acıbadem 143.238.872 37
72,98 t barlarını da doğrudan etk l yor. 2024 yılı boyunca mecralarda yapılan paylaşımların hacm n bel rg n
71,63 Teknosa 48.220.807 37
68,27 b rçok marka, çeş tl nedenlerle d j talde kr zler şek lde artırdı. Koç Hold ng, Vestel, Yayla, Med cal
82,10 Oba 36.919.584 36
64,61 yaşayarak, yoğun eleşt r lere maruz kaldı. B rkaç Park, eBebek ve Koton g b markalar; h sseler ne
71,67
70,50 örnek vermek gerek rse; Köftec Yusuf, ürünler nde da r yapılan anal z ve yorumlarla d j talde yoğun
0 20 40 60 80 100
Skor: 2024 2023 2022 domuz et kullanıldığına da r çıkan haberlerle gün- konuşuldu. BİM, h sse ger alımı, sermaye azaltımı
deme g rd . Konu kısa sürede sosyal medyada gen ş g b f nansal hamleler ve güçlü kar performansıyla
yankı buldu ve kamuoyunda yoğun tartışmalara öne çıkarken; Türk ye S gorta ve DYO g b ş rketler
neden oldu. Sah b nden.com’a geç c süreyle er ş m se başarılı f nansal sonuçlarıyla d j talde d kkat çekt .
sağlanamamasıyla başlayan tartışmalar, markanın Kar oranları yüksek olan ancak verg ödemed ğ
doma n süres n yen lemed ğ ne da r ortaya atılan dd a ed len ş rketler n yer aldığı l stede Get r ve
dd alarla yen b r boyut kazandı. Vakko, Par s Ol m- Amazon’un da s mler n n geçmes , sosyal medyada
p yatları’nda sporculara hazırladığı kıyafetler n renk bu markalara yönel k olumsuz yorum ve eleşt r ler n
düzen ve tasarımları neden yle eleşt r ler n hedef yapılmasına neden oldu.
72 INB U S INE S S / M A Y I S 2 0 2 5 H A Z İ R A N 2 0 2 3 / INB U S INE S S 73