Page 5 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 5

BU ARAŞTIRMAYI NEDEN YAPTIK?



         İnternet günlük hayatımızın büyük bir kısmını kaplıyor. Sosyal medya mecraları, forumlar, sözlükler,


         bloglar ve haber siteleri gibi platformlar ise sesimizi duyurmak istediğimiz kurum, marka veya kişiler
         için bize gerekli ortamı sunuyor. Özellikle ürün ve hizmetleri bulunan markalar için bu platformlar


         hem avantaj hem de dezavantaj oluşturuyor. Markalar bu platformlarda yaptıkları çalışmalar ile
         itibarları koruyup, satışları arttırabiliyorken aynı zamanda da krizler yaşayıp, itibarlarında ciddi


         anlamda zarar görme riski ile de karşı karşıya kalabiliyorlar.


         Dijital medya ve sosyal medya mecralarında her marka, müşterisiyle iletişim kurmak, potansiyel

         müşterilere erişmek ve sektöründe en iyisi olmak için; çok yoğun iletişim çalışmaları yapıyor. Ayrıca

         yüksek reklam harcamaları ve özel pazarlama stratejileri geliştirip, uyguluyor. Bu da hem yeni bir

         rekabet ortamı oluşturuyor hem de markaların rakipleri karşısında online mecralardaki varlığını ve

         itibarını korumasını zorunlu hale getiriyor. Sosyal medyada hem tüm dijital platformlarda kümülatif

         olarak veya sektörel dağılımlarıyla birlikte 2022 yılında markaların online itibarlarını

         hazırladığımız raporu, 2025 yılında 3.kez hazırlamaktayız.


         Markalar hakkında online mecralarda paylaşılan içerikler markanın kullanıcılar arasında ne kadar


         popüler olduğunu gösterir. 554 markayı tek tek analiz ederek 2024 yıl boyunca hakkında yapılan

         konuşmalardan bir rapor hazırladık. Bu raporda skor kullanarak markanın bulunduğu sektördeki

         rakiplerine göre dijitalde ne kadar etkili olduğunu ortaya çıkardık.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10