Page 5 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 5
BU ARAŞTIRMAYI NEDEN YAPTIK?
İnternet günlük hayatımızın büyük bir kısmını kaplıyor. Sosyal medya mecraları, forumlar, sözlükler,
bloglar ve haber siteleri gibi platformlar ise sesimizi duyurmak istediğimiz kurum, marka veya kişiler
için bize gerekli ortamı sunuyor. Özellikle ürün ve hizmetleri bulunan markalar için bu platformlar
hem avantaj hem de dezavantaj oluşturuyor. Markalar bu platformlarda yaptıkları çalışmalar ile
itibarları koruyup, satışları arttırabiliyorken aynı zamanda da krizler yaşayıp, itibarlarında ciddi
anlamda zarar görme riski ile de karşı karşıya kalabiliyorlar.
Dijital medya ve sosyal medya mecralarında her marka, müşterisiyle iletişim kurmak, potansiyel
müşterilere erişmek ve sektöründe en iyisi olmak için; çok yoğun iletişim çalışmaları yapıyor. Ayrıca
yüksek reklam harcamaları ve özel pazarlama stratejileri geliştirip, uyguluyor. Bu da hem yeni bir
rekabet ortamı oluşturuyor hem de markaların rakipleri karşısında online mecralardaki varlığını ve
itibarını korumasını zorunlu hale getiriyor. Sosyal medyada hem tüm dijital platformlarda kümülatif
olarak veya sektörel dağılımlarıyla birlikte 2022 yılında markaların online itibarlarını
hazırladığımız raporu, 2025 yılında 3.kez hazırlamaktayız.
Markalar hakkında online mecralarda paylaşılan içerikler markanın kullanıcılar arasında ne kadar
popüler olduğunu gösterir. 554 markayı tek tek analiz ederek 2024 yıl boyunca hakkında yapılan
konuşmalardan bir rapor hazırladık. Bu raporda skor kullanarak markanın bulunduğu sektördeki
rakiplerine göre dijitalde ne kadar etkili olduğunu ortaya çıkardık.