Page 75 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 75
SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ TABLOSU
SEKTÖR - TOPLAM DEĞİŞİM
SIRA MARKA ADI TAHMİNİ ERİŞİM 2022 SKOR 2023 SKOR 2024 SKOR
KATEGORİ SONUÇ SAYISI ORANI
Süt ve Süt
1 Pınar 65.238 34.525.560 59,81 58,34 89,90 54%
Ürünleri
Süt ve Süt
2 Torku 34.723 23.964.586 55,12 57,74 73,52 21%
Ürünleri
Süt ve Süt
3 Sütaş 23.729 20.891.725 52,18 51,93 61,56 13%
Ürünleri
Süt ve Süt
4 Dost 12.648 8.733.948 - - 54,93 -
Ürünleri
Süt ve Süt
5 Sek 5.377 8.649.382 - - - -
Ürünleri
Süt ve Süt
6 İçim 4.232 7.988.846 - - - -
Ürünleri
Süt ve Süt
7 Mis 5.344 5.135.589 - - 53,13 -
Ürünleri
Süt ve Süt
8 Birşah 7.347 7.405.872 - - 53,03 -
Ürünleri
Süt ve Süt
9 Ekici 1.316 4.282.831 - - - -
Ürünleri
Süt ve Süt
10 Aynes 300 2.848.041 - - - -
Ürünleri
Süt ve Süt
11 Bilen 32 94.670 - - - -
Ürünleri
• 2024 yılı süt ürünleri sektöründe en dikkat çekici yükselişi Pınar gerçekleştirmiş; %54’lük artışla kalite skorunu 89,90’a taşıyarak sektör
lideri olmuştur. Torku da %21, Sütaş ise %13 artışla güçlü bir ivme yakalamıştır. Dost, Sek, İçim, Mis ve Birşah ise 50–54 puan bandında
yer alarak orta segmente konumlanmıştır. Diğer markalar için güncel skor verisi bulunmamaktadır. Genel olarak Pınar, Torku ve Sütaş kalite
algısını ciddi şekilde artırırken, sektör genelinde yukarı yönlü bir eğilim dikkat çekmektedir.