Page 74 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 74
SÜPERMARKET SEKTÖRÜ TABLOSU
TOPLAM
MARKA SEKTÖR - TAHMİNİ 2022 2023 2024 DEĞİŞİM
SIRA SONUÇ
ADI KATEGORİ ERİŞİM SKOR SKOR SKOR ORANI
SAYISI
1 BİM Süpermarket 681.095 83.465.254 93,28 86,21 89,90 4%
2 Migros Süpermarket 162.994 59.892.104 61,86 68,77 63,80 7%
3 Şok Market Süpermarket 290.439 45.289.410 76,85 81,41 61,12 25%
4 A101 Süpermarket 157.416 47.820.519 68,29 86,05 60,22 30%
5 CarrefourSA Süpermarket 64.486 45.129.321 56,90 59,24 58,22 2%
6 Bizim Süpermarket 35.645 12.505.078 - - 52,37 -
7 Metro Market Süpermarket 12.378 16.042.869 - - 51,81 -
8 Kim Süpermarket 6.212 4.995.354 - - 50,20 -
9 Groseri Süpermarket 1.232 641.145 - - 49,62 -
10 Evimmar Süpermarket 0 0 - - 49,49 -
• 2024 yılı süpermarket sektöründe kalite skorlarına bakıldığında BİM, %4’lük artışla 89,90 puana ulaşarak hem skor hem
de yükseliş anlamında sektör lideri olmuştur. Buna karşılık, A101 (%-40), Migros (%-36) ve Şok Market (%-26) ciddi
skor kayıpları yaşayarak algı açısından önemli gerilemeler göstermiştir. CarrefourSA, skorunu koruyarak orta segmentte
kalırken; Bizim, Metro, Kim gibi diğer markalar ise 49–50 puan bandında düşük seviyelerde konumlanmıştır. Genel
olarak BİM olumlu ayrışırken, büyük zincirlerin çoğu tüketici algısında ciddi bir düşüş yaşamıştır.