Page 9 - Dijital İtibar Raporu (DİR100)
P. 9

ZOR KAZANIP ÇABUK KAYBEDİLİR

                             INBUSINESS iş birliği ile hazırladığımız Türkiye’nin   belirleyip, aksiyonlar alıyoruz.
                             ilk ve en kapsamlı dijital itibar araştırması ile bir ilke   Web siteleri, bloglar, sosyal medya mecraları, haber
                             imza atıyoruz. 18.45 İletişim Ajansı olarak deneyimli   siteleri, forumlar, sözlükler gibi taranabilir tüm dijital
                             ekibimiz ile Türkiye’nin En Değerli 100 Markası ara-  platformlarda marka ve yöneticileri 7/24 takip ediyor,
               RASİM GÜRGEN   sında bulunan müşterilerimize 3.5 yıldır hizmet veri-  potansiyel kriz riski taşıyan içerikleri anlık olarak
                18.45 İletişim   yoruz. Markaları dijital ortamda anlık takip ederek,   WhatsApp ve mail üzerinden bildirerek olası bir krizi
                Ajansı Genel   şirketlerin itibarının periyodik analizini yapıyor, çıkan   önceden marka tarafına bildiriyoruz.
                 Müdürü
                             sonuçlara göre itibarlarını arttıracak yol haritasını



                             yada ne sıklıkla yer alındığı ve o medyaya ne kadar    jital skorunu ölçmek ve buna
                             güvenildiği üzerinden ölçülürken, beğeni ise ge-         göre iletişim ve itibar stra-
                             nellikle farklı kriterlerle ölçümleniyor.                tejisi geliştirmek zorunda.”
              Türkiye’de                                                                Öyle ya görmezden ge-
              60 milyonu     VERİLERİN DİLİ                                           linemeyecek  bir  noktada
              aşkın kişi     Dijital dünyadaki ölçümler içinse yüzyılın en           artık  dijital  dünya…  Gün-
                                                                                    lük  hayatımızın  büyük  bir
              sosyal         büyük bilimi veriler kullanılıyor ve markaların      kısmını  kapladığını  söyleme-
                             dijitaldeki karnesi şekilleniyor. 2023 yılı istatistik-
              medya          lerine göre sadece Türkiye’de 60 milyonun üzerinde   İsmail Hakkı   ye gerek dahi yok. Sosyal med-
                                                                           Polat
              mecralarına    kişi sosyal medya mecralarında içerik tüketiyor. Üre-  ya mecraları, forumlar, sözlük-
              içerik         tilen içeriklere ve aksiyonlara ilişkin görüş belirtiyor,   ler, bloglar ve haber siteleri gibi
              üretiyor.      yorum yapıyor. En azından like ya da dislike tepki-  platformlar ise sesimizi duyur-
                             si veriyor. Ve bu görüş, yorum ya da etkileşimler olumlu   mak istediğimiz kurum, marka veya
                             ya da olumsuz olarak çeşitli kişi ve kurumlar tarafından   kişiler için bize gerekli ortamı sunu-
                             izleniyor. “Kişi, marka, şirket ya da kamu kurumlarının   yor. Burada boy gösterirken itibarlı
                             itibarları da mecralarda böyle şekilleniyor” diyen Kadir   kalabilmek dijital ayak izinize bağ-
                             Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Görevli-  lı. Zira her gün milyonlarca insanın
                             si İsmail Hakkı Polat bu bilgilerin büyük potansiyel ba-  bir markayla ilgili yaşadığı bir sıkın-
                             rındırdığına dikkat çekiyor ve ekliyor: “Dijital dünyada-  tıyı ya da memnuniyeti sosyal med-
                             ki itibar 360 derece marka algısını etkiliyor. Hatta yanlış,   yada paylaşmak için birkaç saniyesini
                             yanıtlanmamış ya da açıklığa kavuşturulmamış herhan-  ayırması yetiyor. Rasim Gürgen, “Gü-
                             gi bir soru, görüş bile sosyal medyada göründüğü sürece   nümüzde insanlar internet iletişimi
                             markaya zarar veriyor. İşte bu yüzden dijital itibarın yeni   sayesinde günlük hayatta karşılaştığı
                             medya üzerinde gözlenmesi, toplanması, anlamlı hale ge-  şikayet ve memnuniyetleri çevresin-
                             tirilmesi ve skorlanması ve bunun üzerinden şirketlerin,   dekilerle hemen paylaşıyor, alışveriş
                             kurum ve kuruluşların, kişilerin strateji geliştirmesi ha-  deneyimlerini üçüncü kişilere aktara-
                             yati önemde. Sosyal medyada kafayı kuma gömerek bu   biliyor. Böylesi bir ortamda kurumun
                             dünyaya kapıları kapatmak olmaz. Kişiler dahil herkes di-  ya da yöneticinin itibarını korumak


              DİR SÖZLÜĞÜ
                s  Online Kriz Yönetimi: Bir yöneticinin, kurumun ya da   s  Sosyal CRM (Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi): Müşteri
                   markanın dijital ortamdaki herhangi bir kriz durumuyla   ilişkilerini yönetmek için sosyal medya mecralarının kullanılmasını
                   başa çıkma sürecidir. Bu, genellikle online itibarı korumak,   ifade eder. Geleneksel CRM sistemleri genellikle müşteri bilgilerini
                   krizi hafifletmek ve olası olumsuz etkilerini en aza indirmek   toplar ve saklar ancak, sosyal CRM, müşterilerle etkileşim kurmanın
                   için çeşitli stratejilerin uygulanmasını içerir.  ve onları anlamanın yeni bir yolunu sağlar.

       78   INB U S INE S S  /  HA Z İ R AN  2 0 2 3
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14