Page 9 - Dijital İtibar Raporu (DİR100)
P. 9
ZOR KAZANIP ÇABUK KAYBEDİLİR
INBUSINESS iş birliği ile hazırladığımız Türkiye’nin belirleyip, aksiyonlar alıyoruz.
ilk ve en kapsamlı dijital itibar araştırması ile bir ilke Web siteleri, bloglar, sosyal medya mecraları, haber
imza atıyoruz. 18.45 İletişim Ajansı olarak deneyimli siteleri, forumlar, sözlükler gibi taranabilir tüm dijital
ekibimiz ile Türkiye’nin En Değerli 100 Markası ara- platformlarda marka ve yöneticileri 7/24 takip ediyor,
RASİM GÜRGEN sında bulunan müşterilerimize 3.5 yıldır hizmet veri- potansiyel kriz riski taşıyan içerikleri anlık olarak
18.45 İletişim yoruz. Markaları dijital ortamda anlık takip ederek, WhatsApp ve mail üzerinden bildirerek olası bir krizi
Ajansı Genel şirketlerin itibarının periyodik analizini yapıyor, çıkan önceden marka tarafına bildiriyoruz.
Müdürü
sonuçlara göre itibarlarını arttıracak yol haritasını
yada ne sıklıkla yer alındığı ve o medyaya ne kadar jital skorunu ölçmek ve buna
güvenildiği üzerinden ölçülürken, beğeni ise ge- göre iletişim ve itibar stra-
nellikle farklı kriterlerle ölçümleniyor. tejisi geliştirmek zorunda.”
Türkiye’de Öyle ya görmezden ge-
60 milyonu VERİLERİN DİLİ linemeyecek bir noktada
aşkın kişi Dijital dünyadaki ölçümler içinse yüzyılın en artık dijital dünya… Gün-
lük hayatımızın büyük bir
sosyal büyük bilimi veriler kullanılıyor ve markaların kısmını kapladığını söyleme-
dijitaldeki karnesi şekilleniyor. 2023 yılı istatistik-
medya lerine göre sadece Türkiye’de 60 milyonun üzerinde İsmail Hakkı ye gerek dahi yok. Sosyal med-
Polat
mecralarına kişi sosyal medya mecralarında içerik tüketiyor. Üre- ya mecraları, forumlar, sözlük-
içerik tilen içeriklere ve aksiyonlara ilişkin görüş belirtiyor, ler, bloglar ve haber siteleri gibi
üretiyor. yorum yapıyor. En azından like ya da dislike tepki- platformlar ise sesimizi duyur-
si veriyor. Ve bu görüş, yorum ya da etkileşimler olumlu mak istediğimiz kurum, marka veya
ya da olumsuz olarak çeşitli kişi ve kurumlar tarafından kişiler için bize gerekli ortamı sunu-
izleniyor. “Kişi, marka, şirket ya da kamu kurumlarının yor. Burada boy gösterirken itibarlı
itibarları da mecralarda böyle şekilleniyor” diyen Kadir kalabilmek dijital ayak izinize bağ-
Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Görevli- lı. Zira her gün milyonlarca insanın
si İsmail Hakkı Polat bu bilgilerin büyük potansiyel ba- bir markayla ilgili yaşadığı bir sıkın-
rındırdığına dikkat çekiyor ve ekliyor: “Dijital dünyada- tıyı ya da memnuniyeti sosyal med-
ki itibar 360 derece marka algısını etkiliyor. Hatta yanlış, yada paylaşmak için birkaç saniyesini
yanıtlanmamış ya da açıklığa kavuşturulmamış herhan- ayırması yetiyor. Rasim Gürgen, “Gü-
gi bir soru, görüş bile sosyal medyada göründüğü sürece nümüzde insanlar internet iletişimi
markaya zarar veriyor. İşte bu yüzden dijital itibarın yeni sayesinde günlük hayatta karşılaştığı
medya üzerinde gözlenmesi, toplanması, anlamlı hale ge- şikayet ve memnuniyetleri çevresin-
tirilmesi ve skorlanması ve bunun üzerinden şirketlerin, dekilerle hemen paylaşıyor, alışveriş
kurum ve kuruluşların, kişilerin strateji geliştirmesi ha- deneyimlerini üçüncü kişilere aktara-
yati önemde. Sosyal medyada kafayı kuma gömerek bu biliyor. Böylesi bir ortamda kurumun
dünyaya kapıları kapatmak olmaz. Kişiler dahil herkes di- ya da yöneticinin itibarını korumak
DİR SÖZLÜĞÜ
s Online Kriz Yönetimi: Bir yöneticinin, kurumun ya da s Sosyal CRM (Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi): Müşteri
markanın dijital ortamdaki herhangi bir kriz durumuyla ilişkilerini yönetmek için sosyal medya mecralarının kullanılmasını
başa çıkma sürecidir. Bu, genellikle online itibarı korumak, ifade eder. Geleneksel CRM sistemleri genellikle müşteri bilgilerini
krizi hafifletmek ve olası olumsuz etkilerini en aza indirmek toplar ve saklar ancak, sosyal CRM, müşterilerle etkileşim kurmanın
için çeşitli stratejilerin uygulanmasını içerir. ve onları anlamanın yeni bir yolunu sağlar.
78 INB U S INE S S / HA Z İ R AN 2 0 2 3