Page 6 - Dijital İtibar Raporu (DİR100)
P. 6
ALGI-İMAJ-İTİBAR-KRİZ YÖNETİMİ
Online itibar yönetimi, olur. Örneğin, bir ürünün za-
markaların internet rarlı olduğu iddiaları ortaya
ortamında nasıl algılan- çıktığında, online itibar
dığına ve bu algının nasıl yönetimi sayesinde bu id-
yönetildiğine odaklanan diaların doğruluğu kontrol
bir stratejidir. Markaların edilir ve doğru bir yanıt riğinin analizini yaptık. Üçüncü adım-
internetteki görünürlük- verilir. Böylece, marka imajı da ise oluşturduğumuz algoritmik for-
lerini arttırmak, olumsuz Yunus Baran korunmuş olur ve müşterile- mülün de yardımı ile paylaşımların
yorumları önlemek veya Yubai Marka rin marka hakkındaki güveni içeriğini (olumlu/olumsuz/nötr olma-
Danışmanlığı
düzeltmek ve müşterilerin Ajans Kurucusu artar. Bunun için geniş bir larına göre) değerlendirerek, marka-
marka hakkındaki algıları- yönetim süreci yürütülüyor. ların dijital itibar skorunu belirledik.”
nı yönetmek için kullanılan Online itibar yönetimi; İçerik
bir dizi stratejik iletişim yönetimi pazarlama, online itibar izleme, BAŞARI KRİTERLERİ
teknikleri içeriyor. Günümüzde algı–imaj–itibar ve kriz yönetimi Bilindiği gibi dijital platformlarda gün-
internetin hızlı yayılımı, dijital ve gibi unsurları da içinde barındıran deme gelme sıklığı, bir markanın diji-
sosyal medyanın popülerleşmesiyle aşamalardan oluşuyor. tal varlığı ve marka bilinirliği hakkın-
birlikte, markalar için online itibarı DİR100 raporunda gördüğümüz da fikir vermesi açısından büyük bir
yönetmenin önemi de arttı. Örneğin gibi farklı sektörlerdeki markaların öneme sahip. Yüksek sonuç sayıları,
müşterilerin bir marka hakkındaki süregelen online itibar takipleri markanın dijital medyada daha fazla
görüşleri çok hızlı bir şekilde yayıla- zaman zaman ürün lansmanı, etkileşim aldığı, daha fazla görüntü-
bilir ve bu olumlu yorumlar, berabe- hizmet kalitesi, kurumsal gündem, lendiği veya daha fazla konuşulduğu
rinde müşteri sadakatini artırarak toplumsal gelişmeler veya soyut anlamına gelebilir. Ancak toplam so-
yeni müşterilerin bu markayı tercih konulara dönük algı yönlü gelişimler nuç sayısı, tek başına bir markanın di-
etmelerini sağlayabilir. Ancak olum- göstermiştir. Markaların sosyal med- jital medya başarısını açıklamadığını
suz yorumlar ve haberler, markanın yada aktif olmaları, olumlu geri bildi- hemen söyleyelim. Bunu göz önünde
imajına zarar verebilir ve potansiyel rimlerin takibi, olumsuz yorumların bulunduran çalışmamızda içeriklerin
müşterilerin markayı tercih etme- yönetimi, itibar krizleri için hazırlıklı olumlu/olumsuz olması, sosyal med-
mesine neden olabilir. Ayrıca, online olmalarını kolaylaştırır. Süreklilik ge- yadaki sonuçlarının organik olması
itibar yönetimi, markaların kriz rektiren bu yönetim işlemi uçtan uca gibi daha detaylı veriler kullanılarak
durumlarında nasıl hareket etmeleri doğru verilerle, hızlı ve sistematik bir sektör bazlı skor çalışması yapılarak
gerektiği konusunda da yardımcı kurguyla oluşturulmalıdır. sıralama yapıldı. Böylelikle yanıltıcı
bir veri ile ilerlemenin önüne geçildi.
SOSYAL MEDYA MECRALARININ İSTATİSTİKLERİ
GLOBAL
TÜRKİYE
PLATFORM Kullanıcı Sayısı (milyar) Kullanıcı Sayısı (milyon)
Facebook 2.95 34.4
YouTube 2.56 57.4
WhatsApp 2.5 48.8
Instagram 2 52.15
TikTok 1.2 25.56
0.99 16.8
Facebook Messenger
LinkedIn 0.90 13.67
Snapchat 0.58 12.90
Twitter 0.44 16.10
DİR SÖZLÜĞÜ
EN ÇOK KONUŞULAN İLK 10 MARKA s Tekil Sonuç Sayısı: Twitter özelinde hesaplanan bir veridir.
s
Web Platformları Sonuç Sayısı: İçerisinde markaya ait
paylaşımların yer aldığı, sosyal medyanın dışındaki; haber ReTweet içeriklerinden arındırılmış, bağımsız tweetlerin
MARKA ADI SEKTÖR TOPLAM SONUÇ
siteleri, şikayet siteleri, forumlar, bloglar gibi sonuçların yer
toplam sayısıdır.
aldığı istatistiklerdir.
Netflix EĞLENCE 1.990.994
Türk Telekom TELEKOMÜNİKASYON 901.247
72 INB U S INE S S / HA Z İ R AN 2 0 2 3
Türk Hava Yolları HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI 852.149
Vodafone TELEKOMÜNİKASYON 809.498
Yemeksepeti E-TİCARET SEKTÖRÜ 666.879
Mercedes OTOMOTİV 646.267
Turkcell TELEKOMÜNİKASYON 603.597
Apple TEKNOLOJİ 580.490
BİM ZİNCİR MARKETLER 514.109
Disney+ EĞLENCE 442.510