Page 13 - Dijital İtibar Raporu (DİR100)
P. 13

İTİBAR YÖNETİMİNDE STRATEJİYİ YAKALAMAK

               AVANTAJLARI:                                     DEZAVANTAJLARI:
               1. Marka itibarının korunması: İyi yönetilen bir online itibar,   1. Online itibarın zorluğu: Online itibarın yönetimi zorlu bir
               markanın güvenilirliğini ve müşteri sadakatini artırabilir.  iş olabilir. Markaların bütün dijital evreni tarayarak olum-
               2. Kriz yönetimi: Markanın itibarına zarar gelebilecek olaylarda,   suzluklara hızla yanıt vermeleri ve itibarlarını korumaları
               hızlı ve stratejik yanıtlar verilerek pozisyon korunabilir.  istikrar gerektirebilir.
               3. Müşteri geri bildirimlerini toplama: Müşteri geri bildirimleri   2. Yanlış yönetim riski: Olumsuz bir durumu yanlış yönet-
               markanın hizmet kalitesi, ürün performansı ve müşteri memnu-  mek markanın itibarını daha da kötüleştirebilir.
               niyeti gibi faktörleri ölçebilir.                3. Muhalefetle başa çıkma: Online itibarı yönetmek, marka-
               4. Rekabet avantajı: Marka hakkında daha olumlu düşünce ve   nın muhaliflerle başa çıkmasını gerektirebilir. Olumsuz yo-
               tutumlar geliştirerek rakiplerine göre bir avantaj sağlayabilir.   rumlar ve eleştirilerle mücadele etmek zorunda kalabilirler.



                             çevrimiçi performansını analiz edebilecek, re-         “Böylelikle dijital itibar sür-
              Dijital        kabet durumunu değerlendirebilecek ve hedef             dürülebilir ve yönetilebilir
              dünyada        kitleye nasıl daha etkili bir şekilde ulaşabile-         hale gelir. O nedenle de diji-
              yaşanan        ceklerini belirleyebilecek. Özellikle markala-           tal itibar skorlaması dediği-
              krizler itibar   rın veri odaklı kararlar alarak dijital stratejileri-  miz olgu aslında iyi yapıldığı
                                                                                     takdirde, markalara sadece di-
              kaybına yol    ni optimize etmesi dijital çağda dikkat edilmesi      jital alanda değil, aynı zamanda
                             gereken en temel nokta olmalıdır.”
              açarken                                                    Doç. Dr. Ali   kendi müşterisini daha iyi tanı-
              doğru          REKABETTE AVANTAJ                           Murat Kırık  yacağı ve onun davranışına göre
              stratejiler    Özetle strateji için dijitaldeki verilerin diliyle hare-  karşı strateji geliştirip, itibardaki
              izlemek        ket etmek en doğru yol. İtibarı yönetmek için dijital dün-  olumlu ya da olumsuz noktaları göz
                             yanın teknik ve çalışma esaslarından faydalanılıyor. Bu-
                                                                              önüne alarak, kurumun, kuruluşun,
              satışı         nun için küçük bir bilgi notu düşmekte bir sakınca yok.   kişinin; kısa, orta, uzun vadeli plan-
              artırıyor.     Kriz yönetimi, algı yönetimi gibi bilinen adımların öte-  larını oluşturması açısından hayati
                             sinde bir çalışmaya ihtiyaç var. Dijital pazarlamanın giz-   öneme sahip.”
                             li silahı e-WOM bunlardan biri. Electronic WOM olarak
                             açabileceğimiz bu kavramı, tüm online mecralarda bir             İtibar
                             ürün ya da hizmet hakkındaki iletişim etkileşimlerine
                             verilen genel isim olarak tanımlayabiliriz. Tüm mecra-           telgrafın
                             larda pazarlama faaliyetlerini yürütmenin dışında influ-         tellerindeki
                             encer marketing ve SEO ile marka bilinirliği dolayısıyla         kuşlar
                             müşteri kitlesi artırılabiliyor. Ölçümlemeler tüm bu stra-     gibidir... En ufak
                             tejilerin yol haritasının doğruluğu konusunda önemli bir   Ali Saydam
                             veri sunuyor.                                                bir gürültüde
                               Belirli periyotlarda ölçümleme yapılması tavsiyesinde      kaçıp gidiverir.
                             bulunan Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü Öğre-  Sonra, onu alıp aynı yere
                             tim Görevlisi İsmail Hakkı Polat, marka ve kişiye göre sü-  koymak neredeyse imkansızdır.
                             renin belirlenmesi gerektiğini vurguluyor. Ayda, üç ayda
                             veya yılda birden oluşacak belirli periyotlar ile bu ölçüm-  Yani, itibarı inşa etmek onu
                             lemenin doğru veri sunacağını aktararak devam ediyor:  kaybetmekten çok daha zordur.


              DİR SÖZLÜĞÜ
              s   Dijital İletişim: Teknolojinin gelişmesiyle birlikte ortaya   s  Dijital PR (Public Relations): Geleneksel halkla ilişkiler stratejilerini
                  çıkan ve dijital platformlar aracılığıyla gerçekleştirilen   dijital platformlara uyarlamak anlamına gelir. Bu, bir markanın veya
                  iletişim faaliyetleridir. İnternet, sosyal medya, e-posta, mobil   yöneticinin online varlığını ve itibarını yönetmeyi içerir. Dijital PR,
                  uygulamalar ve diğer dijital araçlar gibi iletişim kanalları   online içerik oluşturma, sosyal medya yönetimi, SEO (Arama Motoru
                  kullanılarak gerçekleştirilir.              Optimizasyonu) ve influencer pazarlaması gibi çalışmaların bütünüdür.

       86   INB U S INE S S  /  HA Z İ R AN  2 0 2 3
   8   9   10   11   12   13   14   15