Page 13 - Dijital İtibar Raporu (DİR100)
P. 13
İTİBAR YÖNETİMİNDE STRATEJİYİ YAKALAMAK
AVANTAJLARI: DEZAVANTAJLARI:
1. Marka itibarının korunması: İyi yönetilen bir online itibar, 1. Online itibarın zorluğu: Online itibarın yönetimi zorlu bir
markanın güvenilirliğini ve müşteri sadakatini artırabilir. iş olabilir. Markaların bütün dijital evreni tarayarak olum-
2. Kriz yönetimi: Markanın itibarına zarar gelebilecek olaylarda, suzluklara hızla yanıt vermeleri ve itibarlarını korumaları
hızlı ve stratejik yanıtlar verilerek pozisyon korunabilir. istikrar gerektirebilir.
3. Müşteri geri bildirimlerini toplama: Müşteri geri bildirimleri 2. Yanlış yönetim riski: Olumsuz bir durumu yanlış yönet-
markanın hizmet kalitesi, ürün performansı ve müşteri memnu- mek markanın itibarını daha da kötüleştirebilir.
niyeti gibi faktörleri ölçebilir. 3. Muhalefetle başa çıkma: Online itibarı yönetmek, marka-
4. Rekabet avantajı: Marka hakkında daha olumlu düşünce ve nın muhaliflerle başa çıkmasını gerektirebilir. Olumsuz yo-
tutumlar geliştirerek rakiplerine göre bir avantaj sağlayabilir. rumlar ve eleştirilerle mücadele etmek zorunda kalabilirler.
çevrimiçi performansını analiz edebilecek, re- “Böylelikle dijital itibar sür-
Dijital kabet durumunu değerlendirebilecek ve hedef dürülebilir ve yönetilebilir
dünyada kitleye nasıl daha etkili bir şekilde ulaşabile- hale gelir. O nedenle de diji-
yaşanan ceklerini belirleyebilecek. Özellikle markala- tal itibar skorlaması dediği-
krizler itibar rın veri odaklı kararlar alarak dijital stratejileri- miz olgu aslında iyi yapıldığı
takdirde, markalara sadece di-
kaybına yol ni optimize etmesi dijital çağda dikkat edilmesi jital alanda değil, aynı zamanda
gereken en temel nokta olmalıdır.”
açarken Doç. Dr. Ali kendi müşterisini daha iyi tanı-
doğru REKABETTE AVANTAJ Murat Kırık yacağı ve onun davranışına göre
stratejiler Özetle strateji için dijitaldeki verilerin diliyle hare- karşı strateji geliştirip, itibardaki
izlemek ket etmek en doğru yol. İtibarı yönetmek için dijital dün- olumlu ya da olumsuz noktaları göz
yanın teknik ve çalışma esaslarından faydalanılıyor. Bu-
önüne alarak, kurumun, kuruluşun,
satışı nun için küçük bir bilgi notu düşmekte bir sakınca yok. kişinin; kısa, orta, uzun vadeli plan-
artırıyor. Kriz yönetimi, algı yönetimi gibi bilinen adımların öte- larını oluşturması açısından hayati
sinde bir çalışmaya ihtiyaç var. Dijital pazarlamanın giz- öneme sahip.”
li silahı e-WOM bunlardan biri. Electronic WOM olarak
açabileceğimiz bu kavramı, tüm online mecralarda bir İtibar
ürün ya da hizmet hakkındaki iletişim etkileşimlerine
verilen genel isim olarak tanımlayabiliriz. Tüm mecra- telgrafın
larda pazarlama faaliyetlerini yürütmenin dışında influ- tellerindeki
encer marketing ve SEO ile marka bilinirliği dolayısıyla kuşlar
müşteri kitlesi artırılabiliyor. Ölçümlemeler tüm bu stra- gibidir... En ufak
tejilerin yol haritasının doğruluğu konusunda önemli bir Ali Saydam
veri sunuyor. bir gürültüde
Belirli periyotlarda ölçümleme yapılması tavsiyesinde kaçıp gidiverir.
bulunan Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü Öğre- Sonra, onu alıp aynı yere
tim Görevlisi İsmail Hakkı Polat, marka ve kişiye göre sü- koymak neredeyse imkansızdır.
renin belirlenmesi gerektiğini vurguluyor. Ayda, üç ayda
veya yılda birden oluşacak belirli periyotlar ile bu ölçüm- Yani, itibarı inşa etmek onu
lemenin doğru veri sunacağını aktararak devam ediyor: kaybetmekten çok daha zordur.
DİR SÖZLÜĞÜ
s Dijital İletişim: Teknolojinin gelişmesiyle birlikte ortaya s Dijital PR (Public Relations): Geleneksel halkla ilişkiler stratejilerini
çıkan ve dijital platformlar aracılığıyla gerçekleştirilen dijital platformlara uyarlamak anlamına gelir. Bu, bir markanın veya
iletişim faaliyetleridir. İnternet, sosyal medya, e-posta, mobil yöneticinin online varlığını ve itibarını yönetmeyi içerir. Dijital PR,
uygulamalar ve diğer dijital araçlar gibi iletişim kanalları online içerik oluşturma, sosyal medya yönetimi, SEO (Arama Motoru
kullanılarak gerçekleştirilir. Optimizasyonu) ve influencer pazarlaması gibi çalışmaların bütünüdür.
86 INB U S INE S S / HA Z İ R AN 2 0 2 3