Page 12 - Dijital İtibar Raporu (DİR100)
P. 12
AKARYAKIT LİDERLERİ
MARKA ADI
TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM
SKOR
KOZMETİK VE KİŞİSEL BAKIM LİDERLERİ
128.272.514
83.24
308.172
Petrol Ofisi
MARKA ADI
73.63
65.963.196
168.447
Shell
26.135.189
89.356
89.71
63.75
Gratis
60.197
112.177.752
Opet
27.123.830
64.600
74.41
Watsons
35.573.562
58.16
65.042
Aygaz
54.76
10.578
2.971.622
53.87
Rossman
15.708
29.932.522
Total Energies
51.81
9.037
16.199.660
LASTİK LİDERLERİ
BP Türkiye
MARKA ADI TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR
BOYA LİDERLERİ
24.571.250
28.743
87.20
Petlas
TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM
MARKA ADI
SKOR
70.28
16.333
9.217.267
Continental
14.667.376
46.562
83.64
DYO
9.024
52.821.015
63.01
Lassa
39.130
82.47
6.399.650
Polisan Boya
60.53
13.445.666
6.073
Bridgestone
7.832.868
23.867
67.76
Marshall Boya
LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK LİDERLERİ
DAYANIKLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ LİDERLERİ
TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR
TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR
MARKA ADI
MARKA ADI
89.90
92.08
112.297.179
104.627
135.574.927
151.240
Aras Kargo
Vestel
48.764.952
67.88
56.219
86.92
103.241.293
143.513
Arçelik
Yurtiçi Kargo
61.48
21.002.133
42.581.231
41.584
74.22
89.568
Bosch
Sürat Kargo
56.60
62.20
11.390.116
82.228.817
25.332
41.890
Beko
MNG Kargo
60.13
51.427.400
69.317
Siemens
MOBİLYA ZİNCİRLERİ LİDERLERİ
TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR
MARKA ADI
DİJİTAL YAYIN PLATFORMLARI LİDERLERİ
82.26
92.885
24.935.412
Yataş
MARKA ADI
TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR
78.30
12.643.839
108.697
Kelebek Mobilya
89.90
1.990.994
330.000.000
Netflix
72.98
10.704.372
87.087
Doğtaş
58.17
114.229.690
442.510
Disney+
64.92
11.626.090
23.718
İstikbal
56.99
257.964
135.747.630
Exxen
62.95
46.973.360
15.105
Bellona
52.60
107.087
75.637.278
Blu TV
OTOMOTİV LİDERLERİ
MARKA ADI
TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM
SKOR
ENERJİ LİDERLERİ
89.90
129.128.621
646.267
SKOR
MARKA ADI
TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM
Mercedes
71.88
311.006
69.556.030
204.000
93.789.020
89.90
BMW
Enerjisa
66.07
224.045
100.775.712
72.42
136.804
70.107.705
Audi
İgdaş
65.76
66.934.771
208.453
47.291.420
67.824
59.67
FIAT
Bedaş
65.52
188.419
100.254.785
Volkswagen
E-TİCARET LİDERLERİ
65.02
63.546.602
234.403
Ford Otosan TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR
MARKA ADI TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR 148.023 81.844.760 63.49
Renault
Yemeksepeti 666.879 138.565.130 84.02 Toyota 142.962 74.717.008 62.81
274.067 149.834.821 73.45
Hepsiburada
Trendyol 228.201 80.536.377 66.82 SİGORTACILIK LİDERLERİ
TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR
Çiçek Sepeti 57.582 41.923.505 55.43 MARKA ADI
GIDA LİDERLERİ Türkiye Sigorta 61.039 78.690.173 87.16
MARKA ADI TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR Anadolu Hayat 43.214 7.204.064 74.07
12.963
4.900.116
56.85
Ülker 396.147 160.080.509 89.90 Aksigorta
Eti 121.756 76.359.604 62.27
97.796 35.301.780 59.97 TEKNOLOJİ LİDERLERİ bu özür tek başına işe yaramadı. Za-
Nutella
94.482 20.581.464 59.81 MARKA ADI TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR ten kahve devinin de bu büyük kri-
Pınar
65.254 7.833.733 55.13 580.490 119.161.422 89.90 zi bu kadarla geçiştirme niyeti yoktu.
Tukaş Apple Starbucks, Amerika Birleşik Devlet-
Torku 64.423 16.787.385 55.12 Apple, 89.90 Samsung 225.145 84.988.795 67.93 leri’ndeki 8 bin şubesini kapatıp 180
Milka 43.852 30.487.829 54.51 skor elde Huawei 123.260 83.235.966 62.08 bin çalışanına ırkçılık konusunda eği-
Dardanel 58.549 5.244.384 53.51 ederek diğer Xioami 92.903 32.375.058 56.85 tim verdi. Bu uygulama kapsamında,
17.238 63.076.747 53.41 51.70
Banvit markalardan Casper 21.958 8.651.997 8 bin şubede öğleden sonra dört sa-
42.396 5.552.357 53.10
SuperFresh atliğine hizmet verilmedi ve bir far-
35.692 8.186.714 52.97 açık ara önde kındalık yaratıldı.
Yayla TELEKOMÜNİKASYON LİDERLERİ
21.351 17.144.804 52.18 yer alıyor. Bu stratejik adımların Starbucks’a
Sütaş MARKA ADI TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR
Bu da dijital 901.247 172.721.722 olumlu geri bildirim sağladığını belir-
GİYİM LİDERLERİ medyada Türk Telekom 809.498 226.873.972 82.65 ten Gürgen, “İnsan hakları savunucu-
MARKA ADI TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR güçlü bir Vodafone 603.597 188.649.126 80.42 ları, sivil toplum örgütleri ve müşteri-
77.05
123.824 95.634.841 86.75 Turkcell ler, Starbucks’ı ırkçılıkla mücadelede
Vakko varlığı liderlik rolü üstlendiği için takdir etti ve
51.156 51.141.120 73.28
Boyner olduğunu ve ZİNCİR MARKETLER LİDERLERİ sosyal medyada da dile getirdi” diyor.
49.048 26.444.180 68.39
LC Waikiki tüketiciler MARKA ADI TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR
36.421 31.832.699 63.33 VERİ ODAKLI KARARLAR
FLO tarafından BİM 514.109 115.768.829 93.28
DeFacto 32.175 15.190.303 61.45 büyük ilgi Migros 315.343 103.097.093 76.85 Marmara Üniversitesi İletişim Fakül-
Mavi Giyim 30.102 21.031.242 59.56 179.745 69.602.514 68.29 tesi Görsel İletişim Tasarımı Anabi-
lim Dalı Başkanı Doç. Dr. Ali Murat
Kiğılı 27.814 40.990.376 59.12 gördüğünü A101 167.599 61.861.214 61.86 Kırık da doğru stratejinin önemine
Altınyıldız Classics 22.072 47.893.637 58.78 gösteriyor. Şok Market 46.585 26.889.783 56.90 dikkat çekiyor: “Markalar için sosyal
Koton 13.742 14.771.159 56.05 Carrefoursa medya ve dijital platformların avan-
tajları olduğu kadar dezavantajları da
HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI LİDERLERİ
TÜRKİYE'NİN OTOMOBİLİ GİRİŞİM GRUBU (TOGG) mevcuttur. Zira bu mecralarda yaşa-
MARKA ADI TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR nan krizler itibar kaybına sebep ola-
852.149 249.075.313 89.90 MARKA ADI SEKTÖR TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM
bilirken, doğru stratejiler ise satışla-
Türk Hava Yolları
rın artmasını sağlayabiliyor.”
122.506 86.969.239 56.44 TOGG OTOMOTİV 2.793.831 305.122.671
Pegasus
45.389 78.165.603 53.27 Peki doğru-yanlışı görmek için bir
Anadolu Jet
20.113 31.424.746 51.29 musibet mi olması gerekiyor? Elbet-
Sun Express
te hayır. Veriler bunun için var. Kap-
İÇECEK LİDERLERİ samlı bir şekilde hazırladığımız bu
özgün rapor işte bu noktada yol gös-
MARKA ADI TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR terici özellikler taşıyor. Detaylı istatis-
179.134 21.794.400 82.10
Nescafe tiklerle oluşturulmuş verilerin, mar-
117.114 67.387.420 72.98 kaların gelecek planları için önemli
Coca-Cola
176.223 17.571.256 72.16 olduğunun altını çiziyor Kırık ve de-
Dimes
113.157 63.016.911 70.50 vam ediyor: “İnceleme fırsatı buldu-
Pepsi
47.944 29.002.432 58.37 ğum bu rapor aracılığıyla markalar
Fanta
46.451 4.868.362 55.27
Erikli
Lipton 19.147 14.162.449 54.15 DİR SÖZLÜĞÜ
s Dijital Pazarlama: İnternet ve dijital teknolojileri s Monitoring Algı Analizi ve Raporlama: Sosyal medya mecralarında,
KARAYOLU TAŞIMACILIĞI LİDERLERİ kullanarak ürün ve hizmetlerin tanıtımını ve satışını içeren web sitelerinde forumlarda, bloglarda veya kamuya açık herhangi bir
MARKA ADI TOPLAM SONUÇ TAHMİNİ ERİŞİM SKOR bir pazarlama yöntemidir. Bu genellikle arama motorları, dijital platformda, belirlenen anahtar kelimelerden birini kullanılması
SKOR
web siteleri, sosyal medya, e-posta, mobil uygulamalar ve sonucunda bu içeriğin monitoring sistemince yakalanması ve analizinin
69.029 63.690.331 89.60
Metro Turizm diğer dijital platformları içerir. yapılarak markaya bir iç görü olarak raporlanmasıdır.
36.392 28.482.903 70.05
Kamil Koç
11.782 9.504.523 55.07
Pamukkale Turizm 84 INB U S INE S S / HA Z İ R AN 2 0 2 3