Page 67 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 67
OTOMOBİL LASTİĞİ SEKTÖRÜ TABLOSU
TOPLAM
SEKTÖR - TAHMİNİ DEĞİŞİM
SIRA MARKA ADI SONUÇ 2022 SKOR 2023 SKOR 2024 SKOR
KATEGORİ ERİŞİM ORANI
SAYISI
Otomobil
1 Petlas 87,20 73,45 88,13 20%
Lastiği 103.205 63.093.243
Otomobil
2 Continental 70,28 79,31 63,21 20%
Lastiği 19.720 15.403.149
Otomobil
3 Lassa 63,01 89,90 62,93 30%
Lastiği 14.055 97.049.401
Otomobil
4 Goodyear - - 57,97 -
Lastiği 11.548 16.624.604
Otomobil
5 Bridgestone 60,53 65,55 54,66 17%
Lastiği 7.072 5.184.439
Otomobil
6 Dunlop - - - -
Lastiği 2.796 3.905.677
Otomobil
7 Michelin - - - -
Lastiği 1.390 4.249.736
Otomobil
8 Pirelli - - - -
Lastiği 1.758 3.628.780
Otomobil
9 Longlong - - - -
Lastiği 162 501.466
Otomobil
10 Viking - - - -
Lastiği 135 337.643
2024 yılı verilerine göre otomobil lastiği sektöründe en büyük düşüş Lassa’da görülüyor; marka %30’luk bir skor kaybıyla 62,93 puana gerilemiş. Continental (-20%)
ve Bridgestone (-17%) da ciddi düşüş yaşayan diğer markalar arasında. Öte yandan Petlas, %20 artış ile 88,13 skora ulaşarak sektörün açık ara lideri konumuna
gelmiş. Goodyear, Michelin, Dunlop ve Pirelli gibi markalar düşük erişimle birlikte orta segmentte konumlanırken, Longlong ve Viking en düşük skorları alan
markalar arasında yer alıyor. Genel tablo, yerli markaların öne çıktığı; ancak lider markalarda ciddi dalgalanmalar yaşandığını gösteriyor.