Page 3 - 2024 Yılında Türkiye'nin Dijital Nabzı
P. 3
Yönetici Özeti
► 1 Ocak - 31 Aralık 2024 tarihleri arasında Türkiye'de dijital mecralarda toplam 811 milyon paylaşım
yapıldı. Bu paylaşımların %96'sı X platformunda, %3'ü haber sitelerinde ve %1'i diğer kanallarda
yayımlandı.
► 2024 yılında Türkiye’de en çok konuşulan konular arasında;
• 5.137.620 etkileşimle İsrail’in boykot edilmesi ilk sırada yer aldı.
• 5.080.046 etkileşimle Galatasaray’lı futbolcu Victor Osimhen’e yönelik paylaşımlar ikinci sırada,
• 4.743.039 etkileşimle sokak köpekleri ile ilgili yasa üçüncü sırada
• 3.037.724 etkileşimle 31 Mart seçimleri dördüncü sırada yer alırken,
• 1.750.447 etkileşimle Narin Güran cinayeti ile ilgili paylaşımlar takip etti.
► Türkiye’de hakkında en çok paylaşım yapılan konu kategorisi 164.4 Milyon etkileşim ile siyasi içerikler
oldu. Bunu 162.4M etkileşim ile spor paylaşımları izledi. Ardından; sağlık, mizahi ve ekonomi
paylaşımları sıralamada yer aldı.
► X mecrasında toplam 762 milyon paylaşım yapıldı. Bu paylaşımların: 396 milyonu Retweet, 248
milyonu ise Yanıtlama olarak tespit edildi.
► X mecrasında yapılan paylaşımların oransal dağılımı ise; %51’i Retweet, %32 Yanıtlama, %13 Orijinal
Gönderiler ve %4 Alıntılama oldu.
3