Page 3 - 2024 Yılında Türkiye'nin Dijital Nabzı
P. 3

Yönetici Özeti





          ► 1 Ocak - 31 Aralık 2024 tarihleri arasında Türkiye'de dijital mecralarda toplam 811 milyon paylaşım

                yapıldı. Bu paylaşımların %96'sı X platformunda, %3'ü haber sitelerinde ve %1'i diğer kanallarda
                yayımlandı.



          ► 2024 yılında Türkiye’de en çok konuşulan konular arasında;
               • 5.137.620 etkileşimle İsrail’in boykot edilmesi ilk sırada yer aldı.

               • 5.080.046 etkileşimle Galatasaray’lı futbolcu Victor Osimhen’e yönelik paylaşımlar ikinci sırada,
               • 4.743.039 etkileşimle sokak köpekleri ile ilgili yasa üçüncü sırada
               • 3.037.724 etkileşimle 31 Mart seçimleri dördüncü sırada yer alırken,

               • 1.750.447 etkileşimle Narin Güran cinayeti ile ilgili paylaşımlar takip etti.



          ► Türkiye’de hakkında en çok paylaşım yapılan konu kategorisi 164.4 Milyon etkileşim ile siyasi içerikler
                oldu. Bunu 162.4M etkileşim ile spor paylaşımları izledi. Ardından; sağlık, mizahi ve ekonomi
                paylaşımları sıralamada yer aldı.



          ► X mecrasında toplam 762 milyon paylaşım yapıldı. Bu paylaşımların: 396 milyonu Retweet, 248

                milyonu ise Yanıtlama olarak tespit edildi.


          ► X mecrasında yapılan paylaşımların oransal dağılımı ise; %51’i Retweet, %32 Yanıtlama, %13 Orijinal

                Gönderiler ve %4 Alıntılama oldu.




                                                                                                                                                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8