Page 2 - Markaları Online Krizleri 2024
P. 2
Yönetici Özeti
2024 yılı boyunca markaların online mecralarda yaşadığı krizler ve bu krizlere verdikleri tepkileri inceledik.
Öne çıkanlar şöyle;
2024 yılı içerisinde 11 farklı sektörde bulunan markaların online mecralarda kriz yaşadığı tespit edilmiştir.
En fazla kriz gıda sektöründe (14 kriz) yaşanmıştır.
Telekomünikasyon Sektöründe meydana gelen 4 krizden 3’ünü Turkcell yaşamıştır.
E-ticaret, Ev/Dekor, Finans, İşletme ve taşımacılık sektörlerinde bu yıl 1 kriz tespit edilmiştir.
İsrail’in saldırıları nedeniyle 2024 yılında da devam eden boykotlar nedeniyle bazı markalar kriz yaşamıştır.
Farklı dönemlerde en fazla kriz yaşan maka Köfteci Yusuf olmuştur.
Dayanıklı Tüketim Sektörü’nde Arçelik kriz yaşamıştır. Arçelik’in artık sadece bir ajansla değil proje bazlı birden çok ajansla
çalışacağını duyurması kendi sektöründe olmasa bile reklamcılık sektöründe marka için krize neden olmuştur.