Page 59 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 59

KOZMETİK MAĞAZA SEKTÖRÜ TABLOSU










                                                                    TOPLAM
                              MARKA  SEKTÖR -                                           TAHMİNİ               2022                2023               2024            DEĞİŞİM
             SIRA                                                    SONUÇ
                                 ADI           KATEGORİ                                  ERİŞİM              SKOR                SKOR               SKOR               ORANI
                                                                      SAYISI


                1               Gratis           Kozmetik             149.582          59.934.050             89,71              84,89               82,97                2%

                2             Watsons            Kozmetik             54.432           11.989.508             74,41              85,54               68,36               20%


                3             Rossman            Kozmetik             29.059           14.062.795             54,76              60,25               63,10                5%


                4              Flormar           Kozmetik             14.893            8.257.976                 -                  -               54,73                  -











       •   Kozmetik mağaza sektöründe 2024 skorlarına göre, Gratis 82,97 ile liderliğini sürdürse de 2022’deki 87,71 ve 2023’teki

           84,89’a kıyasla %2’lik bir düşüş göstermiş. Watsons, 74,41’den 68,36’ya gerileyerek %20’lik ciddi bir skor kaybı
           yaşarken, Rossmann 54,76’dan 63,10’a yükselerek %5’lik bir artışla dikkat çekiyor. Flormar ise 54,73 skoruyla
           sıralamada yer almaktadır. Genel olarak, Gratis lider konumunu korurken, Watsons’un belirgin gerilemesi ve

           Rossmann’ın yükselişi sektördeki rekabet dinamiklerinin değiştiğini gösteriyor.
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64