Page 59 - Türkiye'de Dijital İtibarı En Yüksek Markalar (2024) Raporu
P. 59
KOZMETİK MAĞAZA SEKTÖRÜ TABLOSU
TOPLAM
MARKA SEKTÖR - TAHMİNİ 2022 2023 2024 DEĞİŞİM
SIRA SONUÇ
ADI KATEGORİ ERİŞİM SKOR SKOR SKOR ORANI
SAYISI
1 Gratis Kozmetik 149.582 59.934.050 89,71 84,89 82,97 2%
2 Watsons Kozmetik 54.432 11.989.508 74,41 85,54 68,36 20%
3 Rossman Kozmetik 29.059 14.062.795 54,76 60,25 63,10 5%
4 Flormar Kozmetik 14.893 8.257.976 - - 54,73 -
• Kozmetik mağaza sektöründe 2024 skorlarına göre, Gratis 82,97 ile liderliğini sürdürse de 2022’deki 87,71 ve 2023’teki
84,89’a kıyasla %2’lik bir düşüş göstermiş. Watsons, 74,41’den 68,36’ya gerileyerek %20’lik ciddi bir skor kaybı
yaşarken, Rossmann 54,76’dan 63,10’a yükselerek %5’lik bir artışla dikkat çekiyor. Flormar ise 54,73 skoruyla
sıralamada yer almaktadır. Genel olarak, Gratis lider konumunu korurken, Watsons’un belirgin gerilemesi ve
Rossmann’ın yükselişi sektördeki rekabet dinamiklerinin değiştiğini gösteriyor.